En Sfinx av snö!

0kommentarer

Nu var det länge sen jag skrev igen... Hoppsan >.<
Jag har en riktigt cool nyhet att berätta, men vågar inte riktigt ännu... Vill liksom inte ropa hej innan jag är över bäcken och så vidare. Men mer spännande kommer, definitivt!
 
Så, vintern kom till sist. Rejält denna gång! Och i torsdags så kom jag hem från jobbet sent på kvällen efter min sedvanliga sköterskelista. Utanför trappen möter jag Ginger som med sina två rollspelsvänner packar en bil full med flyttkartonger (vän 1 ska flytta till hus med sin familj). Så jag börjar rulla en snöboll. Och det gick inte alls så bra. Den bara föll sönder, men jag upptäckte att det ialla fall gick att få till någon slags form om man pressade ihop snön, även om den inte var så klibbig att den enkelt fastnade i sig självt.
 
Jag minns ju när man var liten och rullade snöbollar som blev så stora att till slut fick man sluta när man själv helt enkelt inte var stor nog. Nog om detta! Jag fick inspiration! Och så berättade jag för Ginger! Och sen hjälptes vi åt. Lite i taget, och lägg märke till att det var väldigt mörkt ute (bilderna är tagna med blixt) så började hon ta form. Vi skulle säkert kunna förbättra den, men är inte lite av charmen att detta var resultatet av att det helt plötsligt blev lite äventyr mitt i natten?
 
 
Här är den, vår snösfinx!
Komplett med ansiktsdrag som ser olika bra ut beroende på var man står och tittar. Näsan är jättebra.

Allt detta påminner mig om att jag vill se den stora sfinxen i Egypten! En dag!

Kommentera

Publiceras ej