Artwork - Centaur

0kommentarer

Ännu en bild! Två dagar i rad! Tre dagar med inlägg i rad! 
Det gäller ju att gå ut starkt nu så ni faktiskt tror mig när jag säger att jag är tillbaka...
 
Skissen till denna bild ritade jag på ungefär en timma med Ginger stod i kassan och senare satt i styrelsemöte. Någonstans där i mitten hann jag spela Ticket to Ride Europe med Spacy, och det var väldigt roligt. Så roligt att jag och Ginger köpte hem deras jubileumsutgåva alldeles nyss och inveg den häromdagen. Roligt! Men mer om det i ett alldeles eget inlägg.
 
Färgläggningen satt jag med i två sessioner och lade ner en hel del tid på den, åtminstone en sex timmar? Det var otroligt nog inte tekniskt svårt, utan tar mest tid för att jag har börjat med en grundteknik som helt enkelt tar tid. Först blockar jag ut färgerna som jag vill ha så att jag ser att det passar. därefter maskar jag bort det som är utanför linjerna. Sen fyller jag noga i rätt färg på rätt ställe, och därefter sitter jag bara med ljus och skugga, mer och mer detaljer. Nytt för denna gång är att jag lärde mig hur jag gör hår. Det har aldrig riktigt gått tidigare, men denna teknik är jag mycket nöjd med, så jag ska försöka replikera den framöver.
 

Kommentera

Publiceras ej