Bunden av Lust - Winner!

1kommentarer

Det har varit en lång resa.
 
Först en delfinal där Bunden av Lust slutade på 2:a plats efter mycket stöd och hjälp av vänner.
Därefter ytterligare fantastiskt stöd och hjälp från vänner och familj för att lyckas ta hem segern av medlemarnas röstpoäng. Med 79 poäng vann Bunden av Lust mot tvåan med bara 6 poäng till godo. Snacka om att varje röst räknades! Idag kom så det fantastiska beskedet: Bunden av lust blev enhälligt vald som segrare i novelltävlingen även av juryn! Det är så bra som det kan bli helt enkelt!
 
Jag skrek rakt ut av lycka när jag såg nyheten på Kapitel 1:s hemsida. Det är helt fantastiskt, för framförallt juryns val gör att jag känner att jag faktiskt har vad som krävs... Min dröm, att bli författare, kommer nu bli verklighet. Även om detta är långt från att leva på sitt skrivande så kommer jag att vara en utgiven författare, och det faktum att de enhälligt valt Bunden av Lust visar att jag har en kvalité i mitt skrivande som kan räcka. 
 
Min novell är nu skickad till sidan i .doc-format så att de kan ge ut den i novellsamlingen tillsammans med de andra top top bästa bidragen. Dessutom fick jag ange min adress så att jag kan få mitt förstapris - en surfplatta. Mormor, om vi tillsammans övar lite så kanske du kan förstå dig på den? För i sådana fall vill jag att du ska ha den. Det blir så mycket lättare för dig att släpa runt på en sådan än på en otymplig och tung dator, särskilt nu när du inte har Ludde (vår gamla toyota starlet) längre när du ska ner till Gotland.
 
Tanken är också att jag ska svara på en del frågor som en del av en skriftig intervju, och det ska jag försöka mig på att göra här under helgen. Jag vill också dela med mig av juryns generella motivering:

”Erotik är bland det svåraste som finns att skriva om, gränsen mellan kanon och kalkon är hårfin. Vi har tittat på vilka författare som hittat ett eget språk, som varit konsekventa i sitt berättande och som fått ihop en originell, sammanhängande och inte minst erotisk story. Det fanns även flera andra vi gillade, men de saknade helt erotiken.”
 
Till sist vill jag tacka just dig som följt mig hela vägen. Just dig som orkade göra mer än att bara ge bort en like på Facebook. Till just dig som faktiskt orkade ge en sådan som mig chansen att få bli en utgiven författare genom att skapa ett konto på Kapitel 1 och rösta. För er kanske det inte var en stor ansträngning, för mig är det en långvarig lycka. Ni har lyckönskat mig och hållt tummar och tår. Och nu står jag här, segrare i en novelltävling men med ofantligt mycket större självförtroende. Och snart kan jag titulera mig själv utgiven författare.

Tack.

1 kommentarer

Mamma

11 Jan 2014 10:13

Grattis Hjärtat!
Att en enhällig jury valde ut just Dig som segrare smäller högt!
Är du medveten om att jag snart är mamma till en utgiven författare...? ;-)
Du är så bäst och jag är så stolt över dig!

Kommentera

Publiceras ej