Vet ni, jag tror det är höst nu.

1kommentarer

Redan där vid månadskiftet till september upptäckte jag gula löv. Jag minns det som en dag med klar blå himmel. Jag stod vid busshållplatsen och såg mig omkring. Gula löv. På träden och på marken. Sommaren är nu förbi. 
 
Igår var min mor här på besök. Eftersom det gäller att städa innan så passade vi på att göra en svängom i vardagsrummet och möblerade om litegranna. Nu står skrivbordet inte längre mot fönstrena utan mot motsatta väggen, varpå det äntligen gick att göra slag i saken och sätta upp mina diplom! Jag och Fluffigt sprang runt i stan och jagade ramar i Gallerixbutiker. Till sist fann vi två butiker som hade en ram vardera av den sorten vi ville ha. Pråliga och i guldfärg är de nu upphängda på väggen till allmän beskådan. Jag tänker mig att när jag blir arg på mig själv för att jag inte klarar ett praktiskt moment perfekt så ska jag se tillbaka på dessa två diplom, som ett bevis på en god grundkunskap och en avklarad svår utbildning och tänka att det andra, det lär man sig. Det svåraste, att komma in på, och klara av programmet, det är redan gjort!
 
Här kommer en bild på diplomen. De är lite returscherade för att de inte ska gå att använda hur som helst. Viktiga siffror och namn är borttagna exempelvis.
 
 
Appropå att min mor kom på besök, förutom att vi... nej just det, det är ju hemligt. Hm. Jag menar, vi åt pannkakor! Det gjorde vi! Och vi fick en fin gedigen skärbräda i trä. Tack mamma!
 

1 kommentarer

Mamma

16 Sep 2013 10:02

Och vilka pannkakor sen! Smaskigaste man kan tänka sig!
Jag har föresten kommit på den p-e-r-f-e-k-t-a julklappen till er, hoppas jag hittar den också..

Kommentera

Publiceras ej