Oväntad ledighet

0kommentarer

Det kom sig en dag för ett tag sedan nu att min chef kom ner och ville prata med mig. 
     "Du har inte tagit ut någon semester" sade hon till mig.   
     "Semester?" ekade jag.
 
Tydligen är det ju så att man får semesterdagar när man arbetar. Jag som bara arbetat timmar eller haft sommarjobb har aldrig samlat på mig semesterdagar och tänkt att det är väl något som kommer när jag har en sådan där tillsvidareanställning helt hundraprocentigt säkert. Så är det alltså inte. En hel hög med dagar hade jag ovetandes lyckats samla på mig och eftersom bara fem dagar kan följa med till nästa år så har jag fått lite ledigt lite här och var. Som idag. Och torsdag och fredag. Det blir mycket lustiga veckor framöver...
 
Semester! Så konstigt!
Det är ju dock inte en dålig sak. Tvärtom! Nu när det äntligen börjar närma sig december har jag massor av tid att få förbereda lägenheten. Kanske att jag hinner göra Lussebullar redan nu till helgen och första advent. En hyacint har jag redan inhandlat och placerat i tryggt förvar långt bort från där katten rör sig.
 
Sen ska jag även använda min ledighet till att skriva på en bok jag arbetar med. Fluffigt och jag räknade på att om jag lyckas skriva tre sidor i veckan borde jag vara klar på lite drygt 90 veckor. Min plan är att skriva mer och bli klar inom en överskådlig framtid istället.
 
Och sen slutligen har vi givetvis, Hazard, My:LAN och lite artiklar för CAE som jag kan få lägga tid på också. Jag undrar om denna ledighet verkligen kommer bli så ledig?
 

Kommentera

Publiceras ej