My:LAN

0kommentarer

Jag tänker nu citera Hazards hemsida.

"Vi har än så länge inte nått perfektion och vi har faktiskt 

sagt att Hazard inte lägger ner verksamheten förrän ett lan arrangerats i
Älvsjömässan.

Så vi syns i C-hallen!

Med vänliga hälsningar
Styrelsen i Hazard"

Tidigare iår dök just den möjligheten hastigt och lustigt upp. Ungdomsmässan My ville ha ett lan och hade redan involverat lanföreningen Shade från Huddinge. Det behövdes dock lite mer hjälp för att rodda ett så stort evenemang, och där kom Hazard in i bilden. Jag passade på att börja skriva på en artikelserie för Ctrl Alt Elite som heter My:LAN Bakom Kulisserna. I just denna del så skriver jag lite om hur det kom sig att det blev just Shade och senare Hazard som fick ta sig an detta mastodontprojekt, ett lan för drygt 1000 deltagare! Jag gillar denna typ av artiklar. Det roligaste jag skrivit hitills var när jag fick samtala med en massa trevliga magicdomare under Grand Prixen i Göteborg och dyka ner i det som inte alla ser eller tänker på. Att bara rapportera vinnarsiffror eller stapla aktiviteter är inte lika intressant för mig. Jag vill veta det som ingen annan, än så länge, vet. Jag vill hitta de personer som besitter en kunskap de ännu inte delat med sig av. Min förhoppning är således att kunna dyka ner i de olika element som ett lan består av, och kanske få intervjua och undersöka arenateamet, lanarna, spelgruppen, nät och el, sovsalsvakter, ja helt enkelt allting som kan vara av intresse!

Turneringarna och prispengarna är ju nu publika, och jag vet ju att det kommer bli en hel del extra utöver det, även om allting inte är hundraprocentigt klart och därmed dumt att gå ut med. Eftersom jag kommer ha ett finger med i spelet vad gäller lekarna så kommer det givetvis bli en colahävarkinderätarleksaksbyggartävling bland många andra lekar. Har funderat på en stensaxpåse, Pimp my Pony måste ju komma tillbaka och likaså det spexiga My Game som kommer bli en variant av det Henkon anordnade för många Hazardlan sedan... Ni som minns det ni minns, ni som undrar vad det är får fortsätta vara nyfikna!

Så jag hoppas i alla fall att ni vill fortsätta läsa mina framtida artiklar. Jag tror det kommer bli roligt, både för mig och er.

Kommentera

Publiceras ej