1:a maj välkommen!

0kommentarer

På förmiddagen den första maj brukade det vara tradition att jag och mamma ställde oss i hennes sovrumsfönster och spanade ut på gatan nedanför. Vi väntade ivrigt och lyssnade efter de första ljuden av orkesterns trummor, trummorna som banade väg för Haninges förstamajtåg.
 
Jag har inte sett något tåg här i Skara, men jag gissar att folk har tittat på ett och sedan ätit lunch, för när jag och Illidan var ute på en vårpromenad var det nästintill folktomt, för att vara Skara alltså. Det var lite som om zombieapokalypsen hade slagit till. Illidan var nöjd som fick gå och springa omkring och nosa, medan jag följde efter i trekvartsbyxor. Precis detta har jag längtat efter. Dagen som öppnar upp för trekvarts!
 
Appropå viktiga dagar så finns det några speciella sådana som är extra roliga att se fram emot.
1:a maj, alltså idag, då det är en månad kvar tlls jag får flytta hem! Antal dagar kvar: 30.
10:e maj, Fluffigt kommer förhoppningsvis och hälsar på.
17:e maj, här kan man börja rösta på min novell (vad pratar du om nu? Det ska ni få veta senare idag).
20:e maj, inlämning exjobb.
31:a maj, examensdag
14:e juni, skall exjobbet vara rättat och klart
24:e juni, påbörjar min anställning på Bagarmossen
 
Det är ganska mycket att se fram emot och vara glad inför! Med andra ord är det bäst att jag sitter och finputsar på mitt arbete innan inlämningen idag. Jag hittade tack och lov två artiklar som jag kan använda mig av, men jag ska livligt erkänna att det är lite på gränsen till onödigt, enligt mig. Till saken hör att man ska presentera nya källor till diskussionen, och mitt problem är att det finns väldigt få källor att utgå ifrån till att börja med. Det är enormt mycket skrivet om övervikt, men väldigt lite om hullbedömninsmetoder som inte är reviewartiklar. De jag hittade kan jag använda för att diskutera kring hullbedömning och ålder, då kattungar har lite annan uppbyggnad och studier verkar vara gjorda på katter över ett år.

Kommentera

Publiceras ej