Min häst är bättre på Skyrim än vad jag är

0kommentarer

Igår lirade jag lite Skyrim och idag försökte jag igen. Jag är hopplöst dålig på den här typen av spel, mest för att jag har blivit bortskämd med Warcraftspel och senare World of Warcraft där man helt enkelt väljer ett target och sedan automatiskt träffar det. I Skyrim måste man sikta, och det har jag då aldrig varit någon hejare på. Jag ska inte ens börja berätta om alla olika yrken man kan träna på, allt man kan samla och allt man kan göra. Jag är otroligt förvirrad. I WoW så utvecklades allt det där under så lång tid att jag hann med. Börjar jag bli för gammal för moderna spel? Ve och fasa!
 
Det är lugnt, jag har din rygg, om du har min, tänker min awesome stridhäst och biter antagligen fienden i näsan.
 
Min häst är bättre än mig på att slåss i Skyrim. När den totalslaktat två av de tre fiender vi mötte här galopperade den nämligen fortast möjligt in genom den närliggande porten, utan mig, för att sniffa sig fram till en snubbe som gömt sig bakom någon slags lada.
 
Slutligen, när jag väl hunnit få ihjäl min fiende och sprungit in i lägret hittar jag min häst på en bro där den gladeligen håller på att avsluta det sista. Eh. Fredliga flockdjur, jag vet inte riktigt. Väldigt lojal skulle jag i alla fall våga påstå! Det blev två knippen morötter efter detta kan jag lova.
 
Slutligen måste jag ju få visa att min pålle kan vara snäll och gosig också. I alla fall mot andra hästar. Här hälsar hon på en kollega som väntar på att hennes kusk ska få vagnen lagad innan de kan köra vidare in mot staden.
 
Appropå det jag skrivit tidigare om att det är skillnad på digitala djur och verkliga djur. Behöver jag säga mer, egentligen? Nej.

Kommentera

Publiceras ej