Men flyg iväg då! Då går jag in i en krypta istället...

0kommentarer

Vad jag kämpade med att försöka närma mig en drake igår. Själva dödandet av den gick alldeles utmärkt, den attackerades av både jättar och mammutar. Problemet kom när jag skulle närma mig den för att suga åt mig krafterna. Det stod nämligen två jättar och tre mammutar ivägen. Jag fösökte få dem att jaga mig och sen närma mig draken, men icke. När jag äntligen fått bort den sista jätten tillräckligt långt bort försvann kroppen! Puts väck! Frustrationen var total. När jag nu idag testade att spela om från den punkt då draken närmade sig lyckades jag inte skada den eller placera mig tillräckligt nära för att den skulle triggas att landa. Istället flög den bort mot horisonten. Den sista gången jag försökte ville den inte ens visa sig. I-landsproblem? Jupp. Jag bestämde mig för att göra lite annat istället, drakar tycks det finnas gott om i Skyrim.
 
Vi slåss inte mot varandra, han till vänster är min stridskamrat. Det visade sig att han hade dolt något för mig. Inga spoilers här. Jag kan dock säga att jag inte planerar att gå samma väg. Jag har något betydligt mer blodinriktat i tankarna.
 
Ibland får man till specialattacker, och då visas en sekvens mera likt ett förrenderad videoklipp. Typ. Jag kan inte tillräckligt av terminologin för att förklara det, men ni förstår principen.
 
Lite samma sak här. Hm, man ser inte så väldigt mycket av vad som händer. Mitt tips är i alla fall att slå på alla skelett innan de får för sig att vakna av sig själva! 
 
Efter min och min stridskamrats svåra men ärofyllda strid inne i grottsystemet, vi dog inte ens en enda gång, blev min karaktär inbjuden i gruppen. Vid nästa speltillfälle ska jag fråga om jag inte kan få ett lite bättre vapen. Det känns som om min utrustning inte har uppgraderats på evigheter.

Kommentera

Publiceras ej