Kapitel 20 - Ta tjuren vid hornen

0kommentarer

Länk till det tjugonde kapitlet finns här. Det här var bland det svåraste att skriva om, inte på grund av den tekniska eller känslomässiga svårigheten, utan för att jag var tvungen att hitta på en lösning som inte var för overklig.Jag hyser något slags hopp om människor. Jag tror att med rätt kunskap och rätt bemötande så blir kommunikationen och därmed trivseln bättre. Det här är varför jag är fullkomligt såld vad gäller boken Misstakes were made - but not by me. Den hjälper en att känna igen när man själv går i fällan och gör tankemisstag för att det känns lite jobbigt och besvärligt för en själv vilket hindrar en god kommunikation och i slutändan - en lösning.
 
"Ryktskrapor knackades mot stallgolvet, ridhjälmar som fått en torvfläck borstades snabbt av, pannband med blingbling träddes på tränsen och vita schabrak lades under sadlarna. Det var tävlingsdag och stämningen var så hög."
 
Det är all text ni får av mig idag, annars så förstör jag nöjet av kapitlet alldeles. Det är ett kort ett, så passa på att läs det. Kanske kan det ge inspiration till en eventuell lösning på mobbningsproblem därhemma. Jag är fullt medveten om att detta är något av en idealiserad verklighet, men som jag skrev tidigare i inlägget, jag tror att människor har kapaciteten att förstå. Man måste bara presentera saken på rätt sätt, för att slippa att människor fastnar i de tankefällor som tas upp i boken jag nämde. 
 
Just ja. Tre kapitel kvar!

Kommentera

Publiceras ej