Kapitel 17 – En prickig, en halt och en jätte

0kommentarer

Det är inte bara dagarna till flytt som förtjänar att räknas ner, även kapitlena kvar tills Stall Blåklinten, min första riktiga bok, är värdig. Idag presenterar jag kapitel 17 som du kan läsa genom att klicka här. Detta var ett av de roligaste kapitlena att skriva, för det finns så mycket konstigt att berätta om hästförsäljare därute i världen. Just denna typ av kapitel tyckte jag var roliga att läsa om när jag var liten, vem försöker jag lura, jag tycker fortfarande att det är roligt, och det är därför jag har ägnat lite tid åt sådana här detaljer. Det är väl just det jag tycker om helt enkelt, detaljer! I Harry Potter-böckerna tycker jag om att läsa om vilka ingredienser de har ner i sina kittlar och hur många varv motsols de måste röra med sleven, eller hur de viftar med trollstaven och så går förtrollningen åt pipsvängen. Inte för att denna bok är ens i närheten av det fantastiska mästerverk som Harry Potter-böckerna är, men ni får kankske en känsla för vad jag tycker om och strävar lite mot, när jag kan.
 
 
Dagen till ära blir det en bild på när jag leder Bolivia, en underbart snäll liten ponny som stod på Skutan under en kort period. Till vänster i bild är Plopp tror jag och till höger den irländska tinkern Dublin *Spoiler Alert* som introducerad i det här kapitlet. Han hade verkligen magnifika mustascher.

Kommentera

Publiceras ej