Jag vågar bara viska ordet vår

0kommentarer

Vågar man säga det? Kan det vara så att det är vår på riktigt nu? Igår gick jag en promenad genom Skara och fick raskt hitta ett övergångsställe och knata över gatan eftersom min valda trottoar var upptagen av en gatsoparmaskin. Jag erkänner raskt att jag inte har någon aning om vad de heter egentligen, men de samlar hur som helst ihop allt grus som slängts ut under vintern. Inga bilder till detta inlägg, utan nu får ni använda fantasin istället. Jag har nu bytt promenadstråk och går längs med en bredare asfalterad väg. Så plötsligt känner jag inte längre det knöggliga underlaget under mina skor. Gångvägen, som till vänster fortfarande är överströdd med grus är på min sida alldeles rensopad. Hade jag åkt något hjulförsett hade jag varit överlycklig.
 
Alldeles nyss var jag och katten ute på en promenad i vårsolen och tog ett varv runt innergården. Det skymtar grönt i rabatterna vill jag bara säga. Snart så.

Kommentera

Publiceras ej