Draken är död!

1kommentarer

Ni skulle ha hört mig igår, eller nej, det vill ni nog inte. Jag hade, som den newb jag är, försökt mig på att döda den drake som letat rätt på mig när jag fredligt och trivsamt skulle ta mig över en bro. Jag tror jag kämpade med pil och båge i nästan en timma, med tillfälliga spurtanden bakom en så stor sten som möjligt för att undvika att bli grillad, innan jag slutligen fick se mig besegrad och tämligen avdödad.
 
Se! Såhär mysigt hade jag och min häst det! Vi red runt i vattenbrynet, tittade på vattenfallen och det fina djurlivet.
 
Utan förvarning blev vi brutalt attackerade av en magiker från en slottsruin. Min häst gjorde merparten av arbetet med den här filuren. Resten av borgen fick jag rensa själv, min pålle är för stor för dörröppningarna! Vill gärna tillägga, att bara för att jag är fullt kapabel att döda digitala magiker betyder det inte att jag har lust att hugga ner män i klänning med ett tvåhandssvärd i verkliga livet. Och det är inte enbart för att jag inte skulle orka lyfta en tvåhandare! Spel är inte verkligheten och tvärtom. Särskilt tvärtom.
 
Jag måste visa er den här orcen, mest för att det är så passande med tanke på att jag läser igenom warcraftböckerna igen. Där figurerar en av mina favoritkaraktärer - Broxigar, orcen som söker sin sista strid, ärofylld nog för att sånger skall hålla minnet vid liv för evigt. Den här snubben jag mötte ville mest dö lite generellt sådär. Jag tänkte att om jag lockar draken till honom så kan ju han få kämpa järnet, det borde väl vara relativt ärofyllt? Tyvärr verkade han inte vilja röra på sig speciellt mycket.
 
Såhär såg det ut igår när jag kämpade järnet för att försöka få ner drakeländet.
 
Jag och min häst spanar på draken som flyger omkring. Känslan när man hör ljudet av drakvingarna eller vrålet men inte ser den! Jag höll på att trilla av hästen första gången.Här upptäckte jag att den cirkulerade kring ett jätteläger, och ofta slåss de mot varandra har jag fått lära mig - tack Todes och Fluffigt!
 
Draken är död och jag suger lite automagiskt åt mig drakens krafter. jag hoppas det sträcker sig ännu längre ut än bara i spelet så jag får förnyade krafter till fortsatt pluggande, för nu är min paus slut och studierna skall ta vid ända tills det är dags för kvällsmat.

1 kommentarer

Mamma

21 Mar 2013 12:12

Det var väl inte Saphira????

Svar: Givetvis inte ^^
Ardente

Kommentera

Publiceras ej