Första veckan på jobbet

0kommentarer

Första veckan på jobbet avklarad, och imorgon är det dags för vecka nummer två! Jag är inte så trött som jag trodde att jag skulle vara. Mina goda sovvanor verkar ha fungerat, och när jag väl kommer hem får jag mumsig mat av en mycket vänlig fästman. Förutsättningarna är med andra ord goda.
 
Det blev ingen introduktion för mig, mina närmsta chefer tyckte jag kunde arbetet nog så bra efter tidigare sommarjobb, enstaka jullovspass och praktik. Jag tackar för förtroendet men kan tillägga att jag ändå är glatt förvirrad under den första tiden, något som jag misstänker att varenda kotte i min klass just nu känner runtom i landet. Nästan så att jag tror att detta är en av de bästa stunderna, nu när allting är nytt och man upptäcker det ena roliga efter det andra.
 
Vad jag, och vad som känns som alla mina medarbetare, väntar på är min legitimation! Jag och Louise som arbetar på samma ställe, vi har båda två varit på och tjatat på SLU. Hon ringde, jag mailade. Jag fick veta att Dekanus måste skriva under examensbeviset innan det kan skickas till jordbruksverket, och först därefter kan min legitimationsansökan behandlas, vilket skulle ske senast fredag denna vecka. Tur det, för jag behöver kunna sedera och ge läkemedel till mina patienter! I fredags väntade en härlig överraskning hemma i brevlådan, mitt examensbevis, och med det följde ett meddelande om att examanesbeviset även skickats till jordbruksverket den 27:e, alltså under torsdagen. Kort sagt borde ju legitimationen ha möjlighet att bli klar i början på kommande vecka. 
 
Så nu, när klockan börjar närma sig nio, och jag fortfarande är utmattad av helgens aktiviteter, vilka jag kommer berätta mer om senare, så önskar jag er alla en god natt och ska själv strax krypa till kojs med sjätte boken om Harry Potter för minst sjunde gången. Minst.

Kommentera

Publiceras ej