Sheltie till låns

0kommentarer

Imorgon om allt går som det ska kommer jag ha med mig en fluffboll hem på lån över helgen. Vad är nu en fluffboll? En sheltie såklart! Jag har den enorma turen att ha en sheltieuppfödare på min arbetsplats som inte hade något alls emot att låna ut en av sina mycket meriterade underbara hundar till mig så att jag skulle få pröva på att ha en sheltie. 
 
Men vänta nu... Varför ska jag pröva på att ha en sheltie?
 
Jo, för att jag går i valpköpartankar! Jag och Fluffigt har haft hand om Ludde, den luddiga mellanpudeln som hans syster äger, och som vi haft hand om när hon har varit på semester tidigare, men det var långt innan Illidan fanns med i bilden. Jag vill gärna se hur han reagerar på en sheltie, hur en sådan hund får plats  i lägenheten, hur det är att vandra de härliga skogsstigarna vi har här i Orminge, och så vidare, och så vidare. Eftersom jag har massor utav tid och alla resurser man kan ha vill jag gärna göra så rätt jag bara kan innan ett valpköp.
 
Tips på bra valpböcker mottages tacksamt!
Jag föredrar mjuka metoder med mycket tanke på förtroende och samarbete.

Kommentera

Publiceras ej