Paket på vift

0kommentarer

Och vad tror ni väntade på mig i brevlådan därhemma? Ja, just det, avin till min legitimation från jordbruksverket. Som jag har väntat och längtat! Det är bara ett smärre problem. Utlämningsstället är Ica Munken i Skara.
 
Djup suck. Min snälla fästman ringde upp postens kundservice och legitimationen är nu på väg hit istället. Jag förstår att det har tagit lite tid, trots allt så får jag ju min post eftersänd efter flytten, och adressen jag fick ange vid min ansökan var ju den i Skara, jag visste ju inte var jag skulle bo. Vad jag däremot inte förstår, är hur själva avin för att hämta ut paketet kan eftersändas, men inte paketet i sig! Verkar det inte vara en ganska solklar brist i systemet?!
 
Nåväl. Jag följer nu min försändelse med spänd förväntan, och damen Fluffigt pratade med lovade att den skulle vara framme senast i övermorgon. Jag hoppas på imorgon, gärna innan jag ska åka iväg till jobbet runt elva. Idag fick jag nämligen min stämpel till vilken legitimationen skulle passa alldeles utmärkt!

Kommentera

Publiceras ej