Dom är i maskopi

0kommentarer

Inte ens ett dygn har gått förrän katten och hunden insett att om de arbetar tillsammans kan man få dubbelt så bra resultat. Vad händer när jag och Fluffigt ligger och snarkar i sängen och de små odjuren tycker att det är dags för oss att gå upp? Jo, först hoppar katten upp på Fluffigts bröst och jamar, sekunden därpå har vi en sheltie i sängen och pussar mig i ansiktet och viftar på svansen. Stört omöjligt att undgå och värja sig emot! När man då går upp har man två individer att snubbla över som båda vill ha mat. Samma sak när man går in i badrummet för morgonrastning av sig själv. När jag öppnar dörren står där två fluffbollar med uppfodrande blick. Hjälp! Om det är såhär det är att ha flera djur, då vill jag definitivt ha det!
 
Nu återstår bara ett dilemma. Om det blir en hanhund är risken enormt stor att den kommer att behöva heta Kjell. Varför? Jo av någon anledning har min fästmans vänskapskrets hittat något roligt med namnet Kjell. Man kan kalla någon okänd eller känd för Kjell, man kan vara rädd att få Kjell om man kommer sent hem, ja, ni förstår säkert. Om man då skaffar en Kjelltie så är tycker Fluffigt att det liksom passar sig att den borde heta Kjell. Huga! Han påstod i och för sig att det eventuellt kunde drivas en stark lobbyverksamhet för namnet Kjell, och då är frågan hur mycket choklad man kan casha in för ett namn som inte är helt horribelt. Vi får se.
 
Nej, oroa er inte. Såvida min framtida valp inte ser ut att heta Kjell kommer den inte att behöva det.

Kommentera

Publiceras ej