Ni kommer aldrig tro det men...

0kommentarer

Ni kommer aldrig tro det men jag har äntligen lyckats skriva klart mitt arbete så pass att jag kan skicka det till min opponent! Riktigt härligt är det! Jag tror att alla som studerar och ska skriva olika slags hemtentor eller uppgifter på något sätt någon gång kommer hamna i en situation där man egentligen inte är ointresserad, det är bara tråkigt att skriva det man redan vet och omständigt att hitta någon som håller med om det man tycker eller vet är sant. Bara en sådan enkelt sak som hur ofta man ska byta vatten kan orsaka en hel del problem för den som behöver källhänvisning till allt man skriver. Du kanske finner att det i en bok står att djur ska ha tillgång till färskt dricksvatten. Jaha. Hur ofta ska det bytas då? Är det färskt efter mer än ett dygn? Mindre? Man måste alltid finna något som styrker ens åsikter, man måste ha bevis. Givetvis är detta väldigt viktigt, vi tillhör ett vetenskapligt område och vi gissar inte bara eller tycker inte bara angående patientvård, men som ni säkert förstår kan detta skapa oerhört mycket jobb när man sitter och skriver om detta i teorin.
 
Jag tycker att skriftliga arbeten är roliga. Dessutom vet jag med mig att jag lär mig mycket mer av dem än stenhårt plugg inför en tenta med mål att så mycket som möjligt skall tryckas in i huvudet på kortast möjliga tid. Jag glömmer bort det efteråt, antagligen för att det blir utantillkunskap där jag inte har reflekterat så mycket. Det finns det liksom inte tid för.
 
Jag komer även på mig själv med att fundera kring exjobbet. Det ska bli riktigt roligt att skriva om det som jag tycker är intressant inom ämnet. Där får jag bestämma fokus och hur mycket jag skriver om valda delar av mitt ämne. det är klart, eftersom jag ska göra en studie också kommer det bli oerhört mycket arbete med att bara strukturera data och det kan såklart bli enahanda. Samtidigt hoppas jag på att det jag ska skriva om och studien jag förhoppningsvis får chansen att utföra ska ge mig mycket ny kunskap. Kanske kommer jag även kunna lära någon annan bra saker, och hur tufft är inte det?

Kommentera

Publiceras ej