Kattfnatt!

0kommentarer

Inte nog med att jag hade svårt att somna, sen blev jag väckt runt sju på morgonen! Och jag som äntligen låg bekvämt, och det var varmt och jag sov, sov så härligt så! Men icke. Katten ville leka och ha mat. Men mest leka.

Eftersom han är en smart katt så puttar han ner något på golvet. Min mobiltelefon. När jag tittar upp och möter hans blick så jamar han. Vänder mig kvickt om i sängen. Proceduren upprepas med skruvmejseln, pennskrinet, datormusen och lampskärmen.

Sen är det dags att klösa på soffan. Slicka högljutt på bokhyllan. Och slutligen, leka med papperskassen som jag har i vardagsrummet.

Jag kan ha nämnt det, men ett av de vanligaste problemen som djurägare ställs inför med katt är att de blir väckta på natten. Varför? För att de inte lekt eller på annat sätt tröttat ut sina katter på dagarna. Kort sagt är det bara att krypa till korset och leka järnet idag så jag får sova inatt.

De är ju söta när de sover i alla fall...

Kommentera

Publiceras ej