Kapitel 4 - Djinn protesterar

0kommentarer

Jag vet inte om det är stressen över allt jag har att göra som gör att jag blir mer produktiv, men nu har jag lyckats renskriva även det fjärde kapitlet i boken som ni kan läsa här. Nu börjar det hända saker på riktigt i boken också, inledningen är så att säga klar. Jag insåg det ganska snabbt nu när jag har läst igenom den, att jag har lyckats med ett smart upplägg utan att egentligen ha planerat det. Första kapitlet ägnas åt presentation av de viktigaste karaktärerna, sen kommer beskrivningen av gården och lite intro till vad som skall hända. Nu är det dags för själva berättelsen!
 
"Knappt hade jag hunnit knäppa fast honom i spiltan igen förrän jag hörde en hög duns och i ögonvrån såg jag hur Robyn flög bakåt ett stycke och höll sig för låret. Vad hade hänt?
     Med hopknipna ögon och ett krampaktigt tag om sitt vänstra lår låg Robyn nästan inne hos Debban som stod i spiltan mittemot Djinn. Jag kunde se att hon fick anstränga sig för att inte brista ut i en harang med svordomar mycket opassande för en stallmiljö med mycket barn.
     ”Hur gick det, vad hände?” sade jag lugnt och satte mig bredvid Robyn som var högröd i ansiktet och hade ett sammanbitet ansiktsuttryck."
 
Gå gärna in och läs boken. Är ni riktigt duktiga orkar ni skapa ett konto och rösta på min bok så att den hamnar högre upp i betygskategorin. Jag misstänker starkt att det ökar chansen att få den utgiven. Bonus idag blir en gammal bild från sommaren när jag tog hand om Ondines sår. Det är ingen hemlighet att Ondine är huvudpersonens häst. Det ger mig en chans att göra henne odödlig.

 

Kommentera

Publiceras ej