Kapitel 3 - Den nya ponnyn

0kommentarer

Jepp, tro det eller ej, men nu är det tredje kapitlet renskrivet och redo att läsas på Kapitel1. Klicka här för att komma dit.Nu får vi stifta bekantskap med stallets nya ponny, det svarta dartmoorstoet Djinn.

”Vad tycker ni, tjejer?” frågade jag och tittade bort mot stalldörren där Djinns långa svans just svängde om hörnet.
”Hon är verkligen jättefin!” utbrast Raida.
”Jag hoppas hon är bra att rida” sade Rebecca ”med tanke på namnet...”
Tjejerna fnittrade lite och började slå vad om vem som skulle få rida henne först.
”Jaha” sade jag lite undrande. ”Vadådå?”
”En djinn är en slags ökenande” svarade Raida. ”De kan anta vilken fysisk form de vill. Jag tror många skulle kalla dem demoner och de kan ställa till en hel del oreda.”

Helt säkert är det alltså inte att den nya ponnyn är en riktig drömhäst. Mer än så tänker jag inte avslöja, ni får allt läsa kapitlet själva!

Kommentera

Publiceras ej