Jag är klar. Eller, typ klar.

0kommentarer

Vad är jag klar med? Eller, nästan klar om vi ska vara petnoga, nu tillkommer allt arbete med att gå tillbaka, rätta till stavfel, ändra om i meningar, täppa till plot holes och lägga till detaljer. Alla som kanske vet vad jag pratar om räcker upp en hand! En person, okej... Jag talar inte om skolarbete i alla fall, den saken är klar, utan om min bok som jag har kämpat med i jag vet inte hur många år! Stall Blåklinten, den jag har uppe på kapitel 1 är nu, tro det eller ej, färdig.
 
Ingen idé att hurra för mycket ännu, det är som sagt en massa arbete kvar. Min plan som jag har är att snygga till den och därefter publicera om de kapitel som jag redan lagt upp. Mycket av det måste ändras lite granna. När jag lägger upp ett kapitel på Kapitel 1 så kommer jag givetvis skriva om det här på bloggen också.
 
Sen, är det dags för det kanske svåraste. När man väl klickar i rutan på Kapitel 1 för att markera att ens bok är färdig, då har de första tjing på att få den utgiven. Nu vet jag väl inte om en hästbok bland alla andra är så speciellt lätt att få utgiven, men lite kan man ju försöka i alla fall! 
 
Det är lite roligt, för den här boken skrev jag för att bevisa för mig själv att jag kunde bli klar med en bok och att det var en idé att skriva för att bli klar övet huvud taget. Jag valde ett lätt ämne, trodde jag, och sen började jag skriva. Det var  först när jag så att säga skulle knyta ihop säcken och lösa mina karaktärers problem som svårigheterna kom, och det är mycket därför som jag måste gå tillbaka till texten och ändra en hel del. 

Kommentera

Publiceras ej