Triss i kapitel

0kommentarer

Jag kämpade på rejält igår må ni tro! Så pass bra jobbade jag på att inte mindre än två kapitel blev renskrivna, och nu idag ytterligare ett. Det börjar dra ihop sig, jag är mer än halvvägs framme nu. Låt mig kort presentera de nya kapitlen i Stall Blåklinten
 
Kapitel 9 - Kaos

"”Robyn, du borde börja sakta ner nu” ropade jag.
”Jag försöker!” svarade hon med ett skratt. ”Det var länge sedan jag var ute med henne sist, hon är jättehet!”
Jag kunde knappast be Sara sakta ner för det visste jag att hon hade gjort om hon kunnat. Istället fick jag hoppas på att Robyn skulle få hejd på Leyley som nu med höjt huvud travade i ett rasande tempo."
 
Kapitel 10 - Ett förslag
 

"”Hoppa Ondine då.” Robyn tittade på mig och lät sista stavelsen falla.
Linda tittade bestört upp på Robyn och därefter på mig som om jag nu borde börja protestera och säga att hon absolut inte fick hoppa min häst. Men jag sade ingenting utan mötte först Robyns blick och nickade, därefter Lindas.
”Hon kan hoppa och hon är ledig” sade Robyn till sist. ”Då var det bestämt.”
Linda sade inte ett ord, men jag såg att hon fått något nytt att tänka på. En litet leende lekte i hennes ena mungipa, och jag förstod att hon började se möjligheter nu. Vad det än var som hindrade henne så hade det ännu inte ett fullständigt grepp om min brorsdotter."

Kapitel 11 - Linda börjar träna

"Ondine klafsade vidare längs med fyrkantsspåret och över det rättuppstående hoppade de återigen utan problem. Därefter såg jag redan i förväg hur stoet förberedde sig för att smita förbi krysset. Höger bog tog ledningen och strax innan hindret drog hon mycket riktigt iväg åt sidan.
”Gör om det, men håll henne i trav den här gången” ropade jag."

Det kommer vara mycket i skolan framöver, så vi får se hur fort det kommer gå. Jag hoppas på att bli klar under mars månad i alla fall.

Kommentera

Publiceras ej