Torka aldrig tårar utan handskar: Sjukdomen

0kommentarer

När Fluffigt var här gick förbi skyltfönstret till en av de två bokhandlarna som finns här i Skara och såg att del två av Jobas Gardells bokserie Torka aldrig tårar utan handskar hade kommit ut! Jag såg de tre delarna som sändes i samband med att den första boken släpptes. Något jag vet är att Gardells böcker tenderar att vara så mycket mer än bara del faktiska historien. Vad jag ser fram mot att läsa är inte bara själva berättelsen, utan de historiska händelser och uttalanden som han tar upp och diskuterar. Det är spännande, det berör. På något sätt är det ju dessa händelser som ligger till grunden för det öde som drabbade de som boken handlar om.
 
 
Jag köpte min bok här i Skara, för jag vill stötta staden så att säga. Här är länken till Adlibris där den går att köpa för 176 kronor. Här i Skara betalade jag 225 kronor. På Ugglan kostade den 249 kronor tror jag att det var. 

Jag som är en, åtminstone oftast, Jonas Gardell-förespråkare tänker ivrigt tipsa om den här boken. Eftersom jag dessutom är mycket för utbildning, filosofi och tycker att det är viktigt att lära av historiska misstag tycker jag dessutom att alla skolor borde ha den här bokserien som obligatorisk litteratur.

Kommentera

Publiceras ej