Material och Metod och en hel del katter!

0kommentarer

På onsdag nästa vecka åker jag upp till Stockholm för arbetsintervjuer samt min studie! Jag har nu lyckats boka in en dag då min handledare i Stockholm, underbara Patricio, kommer göra det möjligt för mig att leta studiedeltagare på djursjukhuset. Appropå boka in, jag har redan nu bokat in besök hos totalt nio studiepar. Med ett studiepar menar jag nu en katt och en djurägare. Är inte det fantastiskt så säg? Min handledare här i Skara tyckte att femton katter var ett minimum för studien, och konstaterade att ju fler det blir desto bättre. Så är det ju givetvis. Materialet får mer tyngd ju fler som deltar i studien. Samtidigt får man inse att tiden är begränsad och att det är ett kandidatarbete. Men i alla fall! Nio stycken katter, bara i Stockholm. Då har jag inte ens räknat in de som kommer delta på djursjukhuset spontant, eller de som bor här i Skaratrakten. 
 
Eftersom studien är så snart så måste jag ha mitt material färdigt tills dess. Min översättning av Purinas Body Condition System är ivägskickat till min handledare för en snabb granskning. Min material- och metoddel är hjälpligt skriven. Den ska givetvis snyggas till och vissa siffror kan jag inte lägga till förrän studien är gjord. Ett exempel är hur många katter som deltog.
 
Kvar är att bestämma vad som är en långhårskatt och vad som är en korthårskatt, översätta bedömningsförklaringen för BMI-bedömningen, se till att studiedataunderlaget duger, göra grafiken till BCS-bedömningen samt inhandla ett måttband. Och boka tågbiljetter. Det är också väldigt viktigt för studiens genomförande!

Kommentera

Publiceras ej