Klarat minimigränsen!

0kommentarer

Idag kunde jag glatt konstatera att jag har lyckats samla ihop inte endast femton, vilket var minimigränsen, utan sjutton katter till min studie! Det är fantastiskt bra. Varje extra katt nu ger bara mer tyngd till det som jag kommer komma fram till. Ytterligare två väntar imorgon, sedan hoppas jag eventuellt på att få studera en till om min och Fluffigts gemensamma kompis Jocke orkar, samt kanske, kanske en till i Jordbro som inte kunde förra veckan. Det skulle innebära som minst två katter till och som mest fyra. I Västergötland finns minst en och som mest fyra tror jag. Totalt betyder det att jag skulle kunna komma upp i tjugofem vilket skulle vara otroligt bra. Vi får se, jag ska kämpa på.
 
Framförallt Patricio på Bagarmossen har hjälpt mig enormt. Under två dagar nu, idag och igår, har han pushat mig, hjälpt mig att få tag i katter till studien som varit på polikliniklistan genom att prata med djurägare och veterinärer. Suveränt! Det mest positiva var att alla veterinärer mer än gärna hjälpte till och verkade tycka det var roligt med studien. Patricio har till och med erbjudit sig att läsa igenom mitt arbete och hjälpa mig hitta fel, samt givit mig bra tips på var jag ska lägga fokus för att få mer power som han uttrycker det, alltså mer trovärdighet, i mitt arbete. Det är en ynnest ska jag säga er. Han har forskat en hel del själv, och skrivit massor. Bättre extra hjälp än så kan man omöjligt få. Jag vet med andra ord helt klart vem som ska få mest plats i min tacklista i slutet av arbetet.

Kommentera

Publiceras ej