Kapitel 8 - Flera djur till priset av en

0kommentarer

Efter det förra kapitlet som var helt nyskrivet kommer det gå lite snabbare att snygga till de kommande kapitlena. I just detta fick jag ta bort en hel del av ursprungsmaterialet som jag upplevde var helt oviktigt för storyn och stämningen, samt ändra om en hel del som i och med det förra kapitlet inte längre fyllde någon funktion. Det åttonde kapitlet kan ni läsa om ni klickar här. Klart ni ska få en liten inblick i kapitlet som vanligt.
 
"Djinns stenhårda ponnyhov hade träffat mig på benet och gav mig en skjuss in i Debbans spilta! Russvalacken tittade fridfullt på mig, han hetsade just aldrig upp sig, när jag dunsade in i honom och tog spjärn emot hans stadiga ljusbruna bak. Där tittade jag ner i hans hårrem och hämtade mig en smula. Låret gjorde rejält ont och jag kunde tänka mig vilken fin lårkaka jag skulle kunna visa upp om några timmar. Bäst som jag hängde över russets rygg fick jag syn på något svart. Faktum var att det var flera svarta små prickar som rörde sig runt i valackens tjocka vinterpäls."
 
Jag tog mig en titt på var jag låg någonstans i rankingen på Kapitel 1. Jag har 634 visningar nu vilket innebär plats 36 i kategorin Ungdomsböcker i kombination med Mest lästa. Det är dock på deras fjärde sida, och jag skulle behöva hamna på första sidan. Det finns nämligen en författare som skriver hästböcker och som publicerat massor utav böcker på förstasidan, så det borde gå! Hon har 1070 visningar just nu. Hur ska jag komma upp i detta? Genom hjälp av er som läser min blogg såklart. Gå in via länken och läs boken. Sprid den vidare till hästtokigt folk. Jag ska försöka att sluta tjata om detta tills dess att näst sista och sista kapitlet är klart, då ska jag tjata precis överallt!

Kommentera

Publiceras ej