Jag tror dom försöker knäcka oss

0kommentarer

Precis när vi inte trodde att arbetsbördan kunde bli värre blev den det. På denna fempoängskurs har vi nämligen praktiska prov i diverse avancerade anestesimoment, inlämningsuppgift baserat på tre fall inom vår studiegrupp samt muntlig redovisning av dessa fall i tvärgrupper samt en salstentamen. Tills idag. Idag fick vi ytterligare en uppgift där vi skriftligt enskilt ska lämna in runt en A4 om narkos av tre riskpatienter. En har kolik, en är en högpresterande tävlingshäst och den sista har drabbats av ett stort trauma.
 
Jag och tre till satte oss i ett grupprum med en fantastiskt bra men dyr liten bok och gjorde uppgiften direkt. Nu har jag kvar att renskriva den innan den kan skickas in eftersom vi lämnar in denna uppgift en och en. Kvar därefter blir att renskriva allt föreläsningsmaterial, inte för att det krävs som inlämning såklart, men för att det är ett inlärningstillfälle för mig. Vi har inte haft en salstentamen sen nån gång förra året på vårterminen. Jag kommer knappt ihåg hur man gör. Allt jag minns är stress, press och högar med anteckningar, pennor, böcker och en och annan dota. 
 
Mer uppdateringar om eventuella framsteg kommer. Blandad med DO-anmälan som de ville ha i mer detalj och som måste in i dag samt matlagning som också är ett sådant där nödvändigt gott. Jag skriver gott, för idag blir det pannkaka! Jepp, jag är trött och knasbollig.

Kommentera

Publiceras ej