Bostadskarma?

0kommentarer

I månadsskiftet bestämde jag och Fluffigt att vi skulle börja leta efter en lägenhet inför min Stockholmsflytt. Vi vet att chanserna inte är sådär enormt stora att hitta något. Till sommaren har han stått drygt tre år i bostadskön vilket är precis på gränsen till att få något överhuvudtaget. Lite sent med andra ord. Den 31 maj, den dagen min examen är, tänker jag packa in allt i min lilla lägenhet här och bege mig iväg till Stockhlm igen och då vill jag gärna ha någonstans att packa ur mitt bohag. Vad gör man när man inte har en massa år i bostadskön då? Jo, man försöker få lägenheter genom en sista minutenfunktion. Snabbst vinner allts som oftast. Kort sagt, här gäller det att sitta med bostadssisdor uppe hela tiden och klicka tills fingrarna blöder och hoppas på det bästa.
 
Sen så kom den stora möjligheten. Igår, precis i månadsskiftet, hörde en kompis av sig som fått höra av min mor att jag letade lägenhet. Och hon vill eventuellt hyra ut sin beroende på var hon ska plugga någonstans. Om hon gör det är lägenheten lagom stor, den ligger bra till med tanke på motorvägsbussar, den är helt klart billig och vi får i sådana fall hyra den i drygt två år. Fluffigt skulle hinna klart med sin uttbildning också, jag skulle hinna samla ihop en del pengar. Perfekt helt enkelt. Innan den elfte februari måste hon ha bestämt sig, så innan dess vet vi om bostadsproblemet är borta för den här gången eller om det blir till att hänga på bostadssidorna. Hoppas, hoppas på att vi får hyra lägenheten!

Kommentera

Publiceras ej