Nyårsförhoppningar

0kommentarer

Nyårslöften känns passé. 
Jag minns i Skara när jag och Fäsk gymmade för jämnan. I början av januari var det fullt och i mars var det dött igen. Varför lova sådant man inte vill hålla? Jag tänker nu införa ett begrepp som heter nyårsförhoppningar istället. Där kan man lista saker man hoppas på, av både enklare och svårare sort.
 
Till nästa år hoppas jag att min novell Bunden av Lust har blivit utgiven. Jag halkade ner i listan ett tag men tack vare idogt frågande och i vissa fall tjatande har många vänner och bekanta gått in och röstat. Nu hoppas vi att det håller hela vägen fram!
Till nästa år hoppas jag att Hazardlanet blir toppen. Lokalen är bokad, nät är fixad, affishen är klar.
Till nästa år hoppas jag att Fluffigt tar sin examen och hittar sitt drömjobb. Det är bara ett halvår kvar...
Till nästa år hoppas jag att jag, Fluffigt och mormor får det roligt i Frankrike. Planerna finns, det är bara semester och bra planering som skall ordnas.
Till nästa år hoppas jag att feminismen slutat smutskastas och att de som tror att könsneutrala uttryck går ut på att osynliggöra människors kön istället för att bara ge alla oavsett könstillhörighet lika möjligheter kunde läsa på om ämnen de inte till fullo förstår innan de bildar en åsikt. Ett sätt är att skriva bra blogginlägg om detta och att ta upp ämnet, exempelvis inom nördkulturen.
Till nästa år hoppas jag att människor generellt lär sig kritiskt tänkande och källkritik. Se punkten innan.
Till nästa år hoppas jag att jag orkar sätta samman alla videoklipp som finns på Illidan! Allt som krävs är lite bestämdhet från min sida.
 
Här hemma hos oss är julen nästintill undanstädad. Kransen på dörren hänger kvar och kalendern är fortfarande uppe på väggen. Strax ska de packas undan. Fluffigt föreslog att vi skulle ha städat ur julen när det nya året började, och jag tyckte att det kändes ganska rätt.Så nu hänger de fina lila gardinerna vi fick av Fluffigts storasyster uppe i köket (fast om jag hängt dem rätt vete fåglarna. De är mycket komplicerade ska ni veta, någon gång blir det bildbevis), rött är utbytt mot lila även i vardagsrummet och granen är åter i låda och nere i källaren. Likaså alla girlanger, ljus, tomtar, julstrumpa och vepor.
 
Vad bjuder det nya året på då? 
Jobb troligtvis.
Själv skall jag inviga det nya året med ett tretton timmar långt arbetspass! Sätter inte det ribban för 2014 så säg?

Kommentera

Publiceras ej