XLVII

0kommentarer

Min dag på temat siffror.
 
Det är 47 dagar kvar tills examen och min flytt hem till Stockholm. Detta har jag firat genom att packa 1 flyttkartong samt ta fram 1 flyttkartong till katten i ett försök att få honom att inte hoppa ner i lådan jag packade ner saker i. Det misslyckades.
 
Min fästman spelar Magicturnering just nu. Han är inne på runda 2 och har vunnit båda med 2-0.
 
Jag har räknat ut kroppsfettprocenten på mina 20 katter för både mina och djurägarnas mått enligt formeln:
(((Rib Cage/0,7062) – LIM)/0,9156)-LIM Där Rib Cage är bröstkorgens omkrets vid det nionde revbenet och LIM är längden mellan patella och hasspetsen. Detta innebar att jag fick räkna på detta totalt 40 gånger, och skänker en tacksam tanke till kravet på en grafritande räknare på det naturvetenskapliga programmet på gymnasiet vilket gjorde att jag kunde skriva in formeln och sedan bara byta ut de skiftande värdena.
 
Jag tog även mod till mig och använde mig av ett Paired t-test på 2 av mina mätvärden för att jämföra mina och djurägarnas mätresultat. Denna gång kunde jag inte säga att det var en skillnad. Tror jag. Mitt P-värde var större än 0,05 vilket, om jag förstått detta rätt, innebär att jag inte kan förkasta nollhypotesen. Jag tror jag skriver en diskussion om detta när jag själv inte är så förvirrad.

Kommentera

Publiceras ej