Hairspray

1kommentarer

Börja med att titta på dessa två Youtubeklipp! De inner min nya favoritkaraktär Edna Turnblad från den sex år gamla filmen Hairspray.
 
Detta är första gången man får se Edna.
 
Oh yes, Edna dansar loss!
 
Efter filmen gick jag in på IMDB.com, perfekt sida för filmfakta, då jag skulle kolla upp vem som spelade Maybelle. Döm om min förvåning när jag inser att:
 
 
Jepp, jag blev så fascinerad att jag var tvungen att svänga ihop en bild om det. När jag insåg detta samband kom jag ihåg en tidningsartikel som jag läst någon gång för länge sedan om att just en känd manlig skådespelare skulle anta rollen som kvinna, men jag kom inte ihåg vem det var eller vad filmen hette, och än mindre att se filmen för den delen. Vet ej om detta är billigast, men den kostar 49kr på CDON.com just nu.
 
Slutligen så hittade jag på Youtube denna korta men mycket intressanta dokumentär om hur förvandlingen äger rum.
 

1 kommentarer

hairspray

14 Apr 2013 11:12

Rolf Lassgård gick inte heller av för hackor i den rollen på Chinateatern! :-)

Svar: Tyvärr har jag inte sett den!Jag tror ett framtida löfte till mig själv får bli att se fler musikaler!
Ardente

Kommentera

Publiceras ej