Djursjukskötarbroschen Verision 2.0

2kommentarer

Nu har det börjat hända grejer vad gäller broschen, det är riktigt spännande! Jag gissar att några av er som läser min blogg är legitimerade och kanske vill ha broschen, tyvärr har jag både bra och dåliga nyheter till er. Som det ser ut nu är det minimiantalet som tryckeriet tillverar 100 stycken, vilket innebär att vi måste få fram minst så många för att det ska vara någon idé att trycka broschen. Jag och Linnéa som arbetat med detta funderade länge och väl och kom fram till att det blir väldigt krångligt om vi ska distribuera dessa broscher över hela Sverige, och det är därför jag inte kan fråga allmänt om vilka som är intresserade. Det bästa är ju om kliniker och djursjukhus kan lägga en gemensam order från företagets hemsida för de som vill. Om vi samlar ihop tillräckligt många så att broschen trycks, ja då kommer den ju finnas i tryckeriets utbud, och det får vi hoppas händer! Vi arbetar just nu med att fråga de 3 klasser som går programmet i Skara nu samt den klass som redan gått ut. Jag hoppas vi snart kan nå ut till alla er andra underbara djursjukskötare därute! Ni har kämpat med flera års arbete och veckor av studier, oftast på er fritid, för att klara av tentor som kan få vem som helst att vela gömma sig under ett täcke. Ni förtjänar en symbol för detta.
 
 
Så här kommer den alltså se ut! Många i klassen tyckte att grönt var den finaste färgen, vilket är anledningen till färgvalet. Flera tyckte denna typ av krans var finast, men att den inte fick ligga ivägen för ormen. Kort sagt positionerades kransen om och en helt ny design togs fram för att inte plagiera någon annans. Ormen snyggades till i proportionerna och hållningen med huvudet utefter vad mina klasskamrater föredragit. Den kommer kosta 160 kronor för oss 100, hur priset kommer se ut därefter vågar jag inte spekulera i. Om många vill ha en lär det väl sänkas om något!

2 kommentarer

Mamma

19 Apr 2013 08:09

Snygg, enkel och stilren! Min Sskbrosch har också en orm som slingrar sig, fast den är i blått och guld...
Tycker det är lite konstigt att inte firman bara nappar, det kommer ju på sikt att vara fler som vill ha den! Och vad läckert det då kommer att kännas för dig när du ser den på andra, det är ju du som formgivit den! Du är bäst!

Svar: Jo, så är det, men det vet ju inte de om! Det kostar ju att trycka upp den, och de är rätt nya så jag förstår att de inte vill ta så stora risker. Vi hoppas på att vi hittar 100 nu, så att den blir verklighet!
Ardente

Malin Öberg

17 May 2013 08:08

Hej på dig!
Jag vet att vi snackat om broschen på våra möten och att vi i Raid är väldigt positiva till den, men att vi inte heller har någon möjlighet att distribuera ut den på något vettigt sätt....Vi har ju inget kansli eller så, utan alla som är med sitter ideellt i styrelsen och det är ju lite meck med att ha t.ex. försäljning via tidningen. Då måste någon ta på sig att sitta och posta ut till alla intresserade osv osv. MEN jag kom på en annan idé... Vi står ju med en monter på Veta-dagarna varje år. Om du går med på det skulle vi ju kunna trycka upp broschen och sälja dem till typ självkostnadspris till alla intresserade via vår monter. Detta är min egen påkomna idé så jag måste förankra det i styrelsen MEN jag är iallafall PÅ! MVH Malin (från en konstnärssjäl till en annan)

Svar: Det lät ju inte helt dåligt!Du får prata vidare med folket på RAID!
Jag skäms lite, jag har inte gått med ännu, och jag tänker helt och hållet skylla på studietrycket! Min idé är ju att mitt bidrag till RAID ska vara designen av broschen, och jag skulle bli mycket glad om den trycktes upp!

Mailar dig privat också så att du har min privata mailadress!
Ardente

Kommentera

Publiceras ej