Artwork - Dragon Base Colors

0kommentarer

Idag är det drygt ett år sedan jag blev klar med en kinesisk drake som jag kämpat med efter att ha läst igenom den första ritövningen i boken Dragons and Fantast som ni kan hitta här. Det var från denna bok som jag verkligen började arbeta med en baslinje, där man ritar en kurvad linje för att få en känsla av flödet genom bilden. Kort bara, jag minns att jag ritade denna på sängen i den pyttelilla lägenheten jag och Fluffigt delade under en period på gärdet. Nu, ett år senare, bläddrade jag igenom mina skisser och kom fram till att just den här var jag tvungen att färglägga.
 
 
Jag hade ingen aning om vilka färger jag ville använda! Min första färgskiss, när jag bara täcker bilden med färg för att få en känsla för om det är något jag vill fortsätta med slutade med något som såg ut som en sprängd papegoja. Den idén gick kort sagt bort. Nu har jag kört på denna istället och ändrade värdena om och om igen på all man.
 
Vi får se om jag får för mig att mixtra lite mer med färgläggningen, detta är som sagt bara basfärgerna. Dock har jag ett annat, än så länge hemligt projekt på gång som jag måste få lägga lite mer tid på. Vad det är får ni senast veta den första maj.

Kommentera

Publiceras ej