Slutspurten

0kommentarer

Mitt tentapluggande skedde på tåget tillbaka till Skara igår samt till frukosten imorse. In i aulan klev jag och insåg till min stora förtjusning att tentan bestod av 25 multiple choice-frågor där bara ett alternativ kunde vara rätt per fråga samt tre frågor med kortkorta svar. Kort sagt, jag blev klar på 15 min. Jag stannade för syns skull i ytterligare 20. 

Nu är det hemtentan kvar samt omprov på de praktiska momenten. Det jag har kvar är operationstvätten där jag fick totalt hjärnsläpp och fastän jag tänkte att det var fel använde ytdesinfektion istället för klorhexidinlösningen. Ibland alltså... Kanske var det mitt undermedvetna som ville att jag skulle få lära mig utav omproven? Lärarna brukar vara förtjusta i att ge en bättre kommentarer och råd då än vad de får och har tid med på första provet. Allt annat var godkänt i alla fall, inte illa med tanke på att jag gick in med inställningen att jag är positivt förvånad om jag klarar ett moment. Hazardlanet gjorde att jag inte hann öva så mycket som jag hade velat.

Nu har jag adressändrat. Ska skriva ett brev till ATG Täby där jag ska spendera min praktik samt orka scanna in Agriapapprena sen Illidan var sjuk samt börja på hemtentan. Imorgon planerar jag och CB att sitta i bibblan och hårdköra, tror det kommer gå betydligt bättre när man aktivt kan bolla ideér med varandra. Vad har jag mer gjort? Hade Linnéa på fint besök idag och ringde Urban vår fastighetsskötare så han får ta en titt på lägenheten samt hjälpa mig att öppna upp fönster som jag har försökt putsa men utan framgång. Vardagsrumsfönstrena är så gott det går putsade nu, Illidans låda tömd och diskad, två flyttlådor till packade, tvätten nere i tvättstugan, köket har börjat tömmas och rengöras... Det går framåt helt enkelt. Försöker just nu tömma och städa i vardagsrummet så att jag kan ställa in allt som är klart där.

Mycket jobb kvar, men som sagt, det går fort framåt och det är ganska roligt. Underbart väder i Skara för övrigt, så jag hoppas att det kommer vara lika fint när jag kommer till Stockholm nu på lördag.

Kommentera

Publiceras ej