Fluffigt på cykel

0kommentarer

Inte så långt kvar nu innan det är dags för Fluffigt och klassikergänget att sätta igång med cykelfärden runt vättern. De har en sen starttid, senare än vad Fluffigt först kom ihåg och om jag läst deras facebookuppdateringar korrekt så torde det vara runt fyra timmar kvar tills deras start går. Fluffigt räknade på runt 14 timmar på cykel. Jag är glad att jag sitter hemma i min sjukt sköna kontorsstol och bara har tvätt att fokusera på just nu. Har bästa tvättpasset för övrigt, ingen är efter mig vilket betyder att stressen är minimal.

Ni kanske är nyfikna över hur det går på jobbet? Var ledig idag och imorgon är sista dagen på min första introduktionsvecka. Tro mig när jag säger att det är mycket att lära sig! Är ett nytt journalsystem att lära sig igen, men de är tack och lov uppbyggda såsom de flesta brukar vara. Få genvägar men ganska intuitivt. Tror ärligt talat jag tyckt bäst om systemet på Skogås VC, men det lär jag väl aldrig få tillbaka tyvärr! Debiteringsbiten är som alltid det svåraste. Man måste ha koll på vad vi tar betalt för och vad det heter så att man kan söka i debiteringsdatabasen. Tror jag får fokusera mycket på att lära mig det framöver, för det sparar så mycket tid om det verkligen sitter. 

Det som verkligen har varit roligast med introveckan nu är att alla är så oerhört trevliga! Varenda kotte faktiskt, från oss nya sommarjobbare till de mest erfarna veterinärerna. Jag känner på mig att den här sommaren kommer bli glad, spännande och otroligt lärorik, men nu i början också förvirrande och alldeles snurrig! Men å andra sidan, vad kan man förvänta sig, ärligt talat?

Kommentera

Publiceras ej