Bzzzz... Bzzzz...

0kommentarer

Vad är strax under 10 centimeter i diameter och kliar fruktansvärt mycket? Jo, ett av mina många myggbett.
 
En vacker skogsstig, en härlig äng, långt vajjande gräs och här och var smultron att plocka. Det var en fin tanke, det var det verkligen mamma. Förutom den lilla detaljen att vi hade en ovanligt hög luftfuktighet igår vilket måste ha gjort att alla myggägg tyckte att nu, NU var det minsann läge att kläckas. Det var så mycket mygg att jag inte kunde tänka på något annat! I ren panik stannade jag up för att få klia mig riktigt ordentligt på vaderna bara för att inse att fem mygg omedelbart landade på mig. Jösses, jag framförde nån slags lustig dans som var ett mellanting mellan kliande och stampande hela vägen hem tills jag äntligen kom in i lägenheten och kunde klia mig ordentlig. Ljuva kliande.
 
Idag då, kom straffet. Lätt myggbettsöverkänslig som jag är var det ingen överraskning att finna mina vader svullna och röda imorse. Jag har upptäckt fler myggbett som har visat sig och har väl räknat ihop dem till strax över 20 stycken. Flera har smält samman till en större oformlig massa. Det har till och med varit så illa på jobbet att jag fick order om att smörja på lite xylocainsalva. Väl hemma nu har jag tagit en Clarityn, för de här enorma blafforna går inte att jobba med. Jag har till och med lyckats klia sönder ett, och det kliar fortfarande, det gör inte ens ont!
 
Utmattad är jag av allt kliande, nu blir det sängen!

Kommentera

Publiceras ej