Nej, SJ, se det snöar!

0kommentarer

Ah, denna ljuva tidiga morgon strax efter tjugo över sex när jag, Fluffigt och Illidan begav oss ut mot centralen låg där ett tunt lager frost på marken. Kvällen innan hade det fallit snö. Vet ni vad SJ, det händer varenda år!

Mitt tåg skulle gå 06:53, vilket var tajmat så att Fluffigt skulle hinna vinka av mig och sedan i lugn och ro gå bort till sitt tåg, han ska iväg med killgänget och åka skidor, sista träningschansen inför Vasaloppet. I alla fall, väl på plats noterar vi spår och att tåget är försenat. 07:35 är satt till ny tid. Först tackar jag för att vi inte hann med det tidiga tunnelbanetåget så jag hade fått vänta en kvart extra, och sedan tänker jag att neeeej, nu kommer det säkert att byta spår och annat läskigt så man måste hålla reda på massor, och Skövdeanslutningen då? Kommer den fungera, äsch, det går säkert ett tåg en timma senare. Eller hur? För att göra en lång, trist och utmattande historia av förseningar kort så kan jag meddela att mitt tåg avgick 08:00. Alltså en timma och sju minuter försent. Det nådde sin destination på så vis att jag och Illidan fick vänta på nästa buss - som gick en timma och en kvart senare. Suck. Kort sagt var vi i Skara runt halv ett när vi borde ha varit framme halv elva.

Det roliga med denna resa är, vilket hade kunnat bli förbaskat underhållande i alla fall, är när en treårig unge i klarblå tröja går förbi i gången på tåget och formligen kastar sig mot Illidan för att få krama honom! Syster eller mamma säger lite försiktigt att man ska fråga först. Jag svarar att det är okej, Illidan tyckte det hela var prima, tills ungen ville titta honom djupt i ögonen och lyfta iväg med honom. Till slut lade sig stackarn (katten alltså, inte ungen) på sidan och tittade på mig som för att säga "Matte, de är knäppa hela bunten och jag tror vi är omringade". Vilken tur att jag har en så snäll katt! Jag känner inte en katt som inte hade sprungit därifrån eller sagt ifrån med en väsning eller klo! Han är verkligen en toppenkatt!

Kommentera

Publiceras ej