Januari

0kommentarer

Detta är januaribilden i min mors, mormors och morbrors kalender som de fått av mig och Illidan i julklapp. Sida upp och sida ned med olika bilder på knaskatt.

Efter att detta inlägg postats kommer det dyka upp en nytt år och en ny månad under arkivfliken på bloggen, för nu är vi inne i år 2012, drakens år. Vad stundar detta nya år? Det uppenbart spännande givetvis, praktikperioderna! Våren på ATG i Täby, och hösten på Bagarmossen. Mer då? Många avskyr nyårslöften. De tycker det är fånigt att lova något som man kanske inte kan hålla, och menar dessutom, mycket riktigt, på, att börja med en ny vana är något man kan göra närsomhelst. Sant. Men nyåret är ju på något sätt ett av de mest ultimata sätten att hitta ett tillfälle där man symboliskt vänder ett nytt blad. Där är det, det nya året, alldeles oanvänt och oupplevt. Jag tror bara inte på att man ska lova saker man inte vill, och som inte ligger en nära att hålla. Jag tänker hålla igång med någon form av träning, simning eller gym igen. Min rygg och mitt knä mår mycket bättre utav det än av stillasittande.

För Fluffigt är detta året då han ska göra en svensk klassiker. Vasaloppet, Lidingöloppet, Vansbrosimmet och Vättern runt. Tillsammans ska vi göra ett träningschema, ett fysiskt ett som han kan hänga upp på väggen, för att få mer struktur och kontinuitet i sin träning. 

Vad stundar för er?

Kommentera

Publiceras ej