Haha, träningsvärk!

0kommentarer

Tänk jag minns på den goda tiden när man var liten och lekte häst i hagen, och när man verkligen kunde springa runt en hel hästhage, och hoppa över stockar och stenar på vägen! Jösses... Vilken unge som helst har bättre kondis än mig, jag lovar!

Igår fick jag för mig att ta mig ut och springa. Bättre än en kort runda än inget alls tänkte jag. Bättre att bara börja så löser det sig sen! Eller hur? Jag sprang ett varv runt botaniska trädgården vilken borde ha tagit kanske 10 minuter. Kanske. Slem i halsen, smärta i bröstkorg, lungor, hals, ALLT! Och idag, dagen efter känner jag träningsvärk i låren. Haha, det är ju faktiskt inte okej!

I förrgår satte jag igång med ett mini-styrkeprogram som jag kan göra här hemma. Ni vet, lite sit ups, lite armhävningar, lite stabilisering och så vidare. Jag lär väl lägga till saker efter hand. Och fy vad det var tungt. Jag minns när jag kunde göra hur många sit ups som helst - med extra vikt pålagt!

Så varför gör jag detta? Ja uppenbarligen var det ju hög tid med tanke på hur förbaskat jobbigt det är, men sen så vill jag peppa Fluffigt lite genom att också träna. Han kämpar ju på nu inför Vasaloppet. Dessutom har jag en vän som bor utom Sveriges gränser som av olika anledningar kallar sig själv för krymplingen, eller cripple, eftersom vi ju pratar engelska med varandra. Han har börjat komma igång med sin träning som han behöver, och i ett ögonblick av låtsas fasa insåg jag att det fanns risk för att en krympling skulle bli starkare och ha bättre kondis än mig.... Nej, skulle inte tror det va?! Oroa er inte, det är ett internt skämt med anledning av hans problem. Lite som att skratta åt eländen i världen för att kunna hantera dem.

Okej, styrketräning, sen dusch, sen lunch. Sen mer läkemedelslära tror jag.

Kommentera

Publiceras ej