Fjärde luckan: ett mysigt hem del l

1kommentarer

Detta tror jag blir ett roligt inlägg för min familj därhemma som undrar hur jag egentligen har det här i Skara. Jag vet att min mor blev särskilt nyfiken när jag beskrivit min lägenhet som en konstnärskvart. Givetvis kommer det komma ett inlägg med bilder på lägenheten i julskrud senare!
Vi börjar med en bild från hallen ungefär där dörren är. Ni kan se snedtaket. Till vänster i bild är köket, mer rakt fram är vardagsrummet. Notera katten i fönstret!


Vardagsrummet! Tyckte bokhyllans placering blev lyckad. Den står så långt åt vänster den kan innan taket tar emot. Några av luckorna i hyllan lämnade jag tomma så katten har lite utsiktsplats.

Här är mitt sovrum, effektivt skapat av bokhyllan. Komplett med läslampa och Jack Sparrow-tavla. Mysigt va?
 
Här kan ni se kattställning och den igenmurade spisen. Visst är den fin! Otroligt vad den bidrar till mysfaktorn. Lite till vänster i bild ser ni biblioteket och dörren till badrummet.

Det lilla köket, högra delen. Till höger frysen och rakt fram vänster. Ett takfönster som hjälper mot matos. Öppnas helst ej vid spöregn eller mycket snö.

Vänstra delen av köket. Diskbänk, en riktig spis med ugn. Hihi, jag är precis så lång att jag kan stå och diska vid diskhon. Fluffigt kunde inte det - han slog i huvudet!
 
Badrummet, mest för att ni ska få en känsla för snedtaket. Det går inte att få upp ett duschdraperi om jag inte ska köpa en duschstång och sätta den typ i min armbågshöjd bitvis. Nej, istället har jag utvecklad en icke vattenstänkande duschteknik!

Slutligen då, det kombinerade biblioteket och matsalen. Ja, det är bara en hylla men jag fick inte riktigt med mig alla böcker. Och några böcker har jag dessutom i hyllan i vardagsrummet. Fint med skorstensstocken och de smala fönstren, eller hur?

1 kommentarer

Mamma

04 Dec 2012 20:30

Vilken mysig lägenhet! Helt underbar! Och du har gjort så fint med lilla avskärmade sovrumsdelen.. synd att du inte kan ta med den hit, å andra sidan blir det nog jobbigt med den låga takhöjden i längden... ;)

Svar: Jag har faktiskt vant mig =D Efter ett tag lärde jag mig att automatiskt ducka när jag måste och var jag kan gå rakryggad ^^
Ardente

Kommentera

Publiceras ej