Där satt den!

1kommentarer

Idag var toppen! Vi hade nämligen turen att få in snälla trevliga hästar så att jag kunde få ge intravenösa injektioner samt en intramuskulär. Det gick perfekt. Kanylen i på första försöket, aspirerade, gav givan, aspirerade igen, tog ut kanylen och klart! Tjoho! Efter dessa segrar på förmiddagen passade jag på att städa vita gångens väggar, för en nervös liten pålle hade vid ett tidigare tillfälle passat på att bajsa på både golv och väggar... Det finns en vit och en gul gång, och de används när patienterna ska skritta eller trava för att veterinären ska kunna bedömma hur hästen rör sig, vanligen används dom vid hältundersökningar. Den gula gången är ärligt talat orange, och den blir liksom inte lika snabbt smutsig såsom den vita. Vitt är som gjort för att bli smutsigt, men vad tjusigt det ser ut när det är rent!

Igår var jag mindre duktig. Det hade absolut inte att göra med min praktik, utan istället med mitt mycket osmidiga sätt att slingra mig fram mellan skrivbordet och datorstolen, och touchade i Fluffigts laptop med höften! Trots mina fumlande fingrars försök att fånga laptopen dunsade den ned i golvet. Tack och lov gick den inte sönder, men sladdarna till monitorn och grendosan drogs ur och hans externa ljudkort gick oundvikligen sönder efter att ha antagit formen av en glad banan. 

Ser nu fram emot morgondagen, min handledare har lovat att ta med mig ned till galoppbanan imorgon så vi kan titta på ett galopplöp! Ska man ta med kameran kanske?

1 kommentarer

Mamma

18 Apr 2012 20:35

Grattis till första i.m.injektionen! Visst känns det bra?!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej