Så tråkigt så klockorna stannar...

0kommentarer

Jag har så fruktansvärt dålig studiedisciplin just nu. Jag försöker renskriva alla smådjursanteckningar så jag ska ha dem samlade i mitt block istället för på runt 40 lösa papper, men det är ju så tråkigt så klockorna stannar! Nu har jag skrivit om dem gemensamt, om kanin, chinchilla och marsvin och ska nu ge mig i kasst med råtta och mus. 

Bleh. Iställer för att plugga försöker jag hitta andra legitima saker att göra. Som att... äta kvällsmat. Blogga tror jag inte gills hur mycket jag än försöker resonera med mig själv. Okej åter till renskrivningsblock, pennor och anteckningar. Om jag lyckas med detta ska jag länka något riktigt roligt från youtube sen för att muntra upp både er och mig!

Och om någon undrar, det är absolut inte tråkigt att läsa om dessa små djur som så sällan får utrymme i utbildningen annars. Men som ni säkert förstår blir ju ett renskrivande i sig ganska enahanda. Visste ni att hjärtfrekvensen för en råtta är mellan 300-500 slag per minut? Inte, det är sådant jag lär mig! Och att marsvin inte kan producera C-vitamin själva utan ständigt behöver få i sig det med kosten.

Kommentera

Publiceras ej