Rosettövning

0kommentarer

Fluffigt har en gammal skolkamrat som är helt galet bra på att rita och 3D. Anledningen är egentligen ganska enkel, varje dag satt han och ritade. Och ritade. Och ritade. Gissa vad han gjorde sedan? Alldeles riktigt, han ritade lite till. Dessutom gissar vi att han läste och testade hur många tutorials som helst. Jag suger på att använda tutorials. Jag tycker det är tråkigt eftersom det oftast inte finns en perfekt tutorial för just det som jag vill göra. Istället får man anpassa sin bild efter tutorialen. Hur som helst, efter ett tags funderande insåg jag att okej, tutorials är uppenbarligen bra, men det kanske inte är så klokt att hoppa på den mest avancerade jag kan finna. Jag behöver nästan en tutorial som lär mig hur jag står ut med och arbetar efter en tutorial. Så... jag har testat en enkel nu. För att öva helt enkelt.

Så, denna tutorial finner ni här. Den går igenom hur man någorlunda enkelt ritar en rosett. Jepp. Så nu har jag ritat en rosett. Är ni inte nyfikna? Nej, jag lärde mig faktiskt en hel del nytt ska jag säga, däribland problemlösning!

Den feta outlinern ingick inte i tutorialen, men jag gillar att lägga på det ibland. Eftersom den ändå inte ser realistisk ut gillar jag att förstärka den där cartoonkänslan. Så illa blev det väl inte va? Haha, enligt rosetten har jag ju helt klart klarat av tutorialen!

Kommentera

Publiceras ej