Leta lägenhet

0kommentarer

Jag kan avslöja att mötet idag var positivt. Vi har ännu inte ett definitivt svar då alla rektorer på skolan ska involveras, och ännu vet vi inte exakt vilka lokaler vi får nyttja. Jag, Nightflash och rektorn satt och gick igenom den mycket långa listan på saker vi får låna utav skolan och delade inte den i sådant vi måste ha för att ha LAN, väldigt gärna vill ha för att kunna ha LAN och så slutligen kan skippa fullständigt när vi har LAN men som är bekvämlighetsanordningar eller extra möjligheter för lanarna. Den första kategorin innehåller saker som bord och stolar, den andra sådant som lån av projektorer och vissa datorer och slutligen den sista som kan vara lån av soffor från en annan del av skolan till konsolhörnan.

Fluffigt och jag har börjat titta på lämpliga lägenheter att flytta in i. Det kommer helt enkelt bli väldigt trångt att bo i den här lilla lägenheten i åtta månader med oss och ett stycke katt i, för att inte säga omöjligt. Katten har tagit sin tillflykt till toppen av bokhyllan. Där kan han sprida ut sig. Jag önskar jag också hade en hylla jag fick sitta på och ha för mig själv! Idag har vi hittat två stycken hyreslägenheter som Fluffigt anmält intresse på, det är nämligen han som står i kö. Jag tror inte vi kommer få någon utav dem, den ena av dem har fem andra anmält intresse på och den som har mest ködagar är uppe i över elvahundra. Samtidigt, om man aldrig anmäler intresse kan man aldrig få något boende heller! Jag betvivlar att någon får napp på första intresseanmälan. Möjligen någon som sparat ködagar sedan systemet infördes och bara väntat på den perfekta lägenheten...

Nu tid att plugga eller spela Dota 2. Ska lyckas väcka Fluffigt också som ligger och myser i sängen. Åtminstone om jag ska göra alternativ nummer två.

Kommentera

Publiceras ej