Förtänksamhet SLU. Vad förstår ni inte?

0kommentarer

Förtänksamhet, planering och informationsflöde verkar vara tre ord som SLU inte har i sitt vokabulär. Det var nästan lynchstämning i klassrummet imorse. Vår studieresa till Halmstad för tandvård på torsdag hade blivit flyttad till tisdag nästa vecka. Alla de som ordnat hundvakt fick världens problem, för det var inte alls säkert att de kunde just den dagen. Några med mig hade planerat att åka iväg och åka tillbaka till Skara på onsdagen, dagen innan tentan. Jag har ju redan bokat och betalt en icke ombokbar biljett och noga sett till att göra det inom två veckor från avresetillfället då det är sagt att två veckor innan en viss dag får inte schemat längre ändras. Hurra. Tydligen kunde det det. Dubbelbokning hörde jag något om, men jag vet inte om felet låg i Halmstad eller hos SLU.

Det är inte första gången detta händer heller. Vårt studiebesök på en hundmatsfabrik försvann förra året, åhörarkopior dyker magiskt upp på fronter under rasten och föreläsare har antingen fel klockslag för sig när vi börjar eller också har de fel föreläsningsmaterial med sig. Suck. Det är mycket som är bra här på SLU, men planering och framförhållning är då inte deras starka sida.

Jag och en till i klassen har valt att göra en övning efter kursens slut istället. Då får vi tandröntga och ta bort tandsten på KTC istället. Jag tänker mig att om jag intresserar mig för tänder i framtiden så finns ju kursen kvar att gå, och då kan man kanske gå en mer avancerad än bara grunderna som nu. Det är synd på en så stor chans, men jag har bland annat ett ytterst viktigt möte på måndagen nästa vecka i Stockholm, samma dag som jag hade behövt åka hem för att hinna till Halmstad.

Har även fått hem min sprillans nya BSAVA-bok. De har gjort en ny upplaga som även inkluderar häst. Perfekt! Skall alldeles strax börja läsa vad den har att säga om epilepsi och djursjukvård.

Kommentera

Publiceras ej