Första Advent

0kommentarer

God morgon på er!
Gårdagen var magisk, minst sagt, det var verkligen en toppendag att besöka Globen Horse Show på. Showen började 19:00, hade en kort paus på en halvtimma och slutade först nån gång efter 23:00. Bland annat inledningsnumret var ovanligt bra. De som stod för det mesta av jobbet var Torneamentums hästar. En var utklädd till drake, med vingar och en drakhuvudmask som sprutade eld! Vi fick även se spännande tids- och omhoppningar, fyrspannskörning (bästa grenen) och ett helt fantastiskt nummer med Lorenzo. Han är en fransk frihetsdressör kan man säga. Inte mindre än tolv hästar hanterade han samtidigt. Det i sig är beundransvärt, lägg till det faktum att han står på två hästars ryggar under tiden! 

Sen Hector, du kanske kan hjälpa mig om du någonsin ser en bild därifrån, var de stora arbetshästarna som kom in i julparaden Clydesdale eller Shire? Jag vet inte hur jag ska hitta en bild på detta, men påminn mig om jag råkar ramla över en! Oh, en annan rolig sak. Dagen innan hade Robert Whitaker slagit rekord i barbackahoppning med 212 cm...



Slutligen en glad första advent! Jag ska göra mig iordning för inventering på Fredrika med Hazardgänget!


Kommentera

Publiceras ej