Filmkväll

0kommentarer

Igår blev det ovanligt sent för att vara Skara. Först vid ett var vi hemma i lägenheten igen, och det säger en hel del om hur helgaktiviteterna brukar vara här. Mest spännande brukar annars vara att få tvätta.
Innan jag skriver vidare om filmkvällen måste jag få ställa en fråga. Det är nämligen så att ni som läser min blogg tycks ha blivit betydligt fler. Det är jätteroligt, och det jag undrar är, vad är det som gör att ni vill läsa den? Är det när jag skriver om studierna, är det vad jag ritar som spelar roll eller är det bara allmänt mitt skrivsätt?

Åter till gårdagen!
Vi gjorde egna pizzor och oj vad den färdigköpta degen var salt. Nästa gång gör vi egen deg tror jag... Hur som helst är det väldigt roligt att få komponera sin egen pizza. Vi köpte ost, mozzarella, skinka, salami, ananas, rödlök och champinjoner som man vi valde fritt emellan. Om nom. 

Vi såg två filmer som sagt. Först började vi med Hanna som Linnea och Martina hade hyrt. Den ska handla om en yrkesmördartränad tonårstjej som blir jagad av en kvinnlig underrättelsetjänstchef. Eeeh... Har inte detta typ gjorts förut? Fast med Matt Damon i huvudrollen? Tyvärr, filmen tog visserligen underliga vägar fram till målet och vissa repliker och fightingscener var riktigt bra, men den hade ingen bra trovärdig handling och framförallt anledning. Utan att avslöja något som är dumt om man vill se filmen skulle jag kunna säga såhär. Om man tänker på det utgör Hanna inget hot mot någon. Egentligen. Till skillnad från Bourne som skulle kunna få en knäpp och döda folk helt random eller minnas vad han är.

Den andra filmen som jag verkligen inte visste om heter The Prestige. Kortfattat handlar den om två trollkarlar (illusionister) som konkurrerar om hemligheter och framgång. Släng in ytterst spännande tidshopp, flera anledningar till hämnd och vilja att lösa tricken så inser ni att det är en väldigt bra filmidé. Jag gillade den. Jag kunde inte lösa filmens mysterie om man säger så, förrän precis i slutet. Jag kunde ana, men inte veta. Denna tänker jag se om med Fluffigt för det är precis rätt typ av film. Startar samma funderingstyp som i Fight Club.
Nu vidare mot frukost, plugg, tvättid och Dss-middagslekarplanering.

Kommentera

Publiceras ej