Etologibetyg

0kommentarer

Gårdagen hade en så god nyhet i sig själv, jag ville inte förstöra den med ett konkurrerande inlägg. Nu är det emellertid fritt fram!

Fick i pausen av gårdagens endokrinologiföreläsning veta att våra betyg samt kritik på hemtenta och beteendestudie hade mailats ut. Sprang till en datorsal och loggade in

"Etologisk studie: Bra bakgrund och tydlig metoddel. Saknar ett tydligt syfte. En bra analys av din studie i diskussionen. Jag förstår vad som är dina tankar och vad som är från referensen men kan vara lite tyligare. Betyg 5 på studie."

"Tenta: Tydligt beskrivna beteenden. Många bra beskrivna åtgärder med flera bra förankringar i den vetenskapliga litteraturen. Betyg 5 på tenta."

 

"Slutbetyg på kursen blir betyg 5."


Jepp, det blev en femma! Denna gång är jag inte så förvånad. När jag skrev båda uppgifterna satt jag med papperet på kursmålen framför mig. Speciellt beteendestudien var väldigt lätt att förstå sig på. Något annat som kanske inte direkt är kopplat till etologi i sig, eller nu när jag tänker efter är det nog det, är utvärderingen av kursen. Jag brukar inte orka eller hinna göra kursutvärderingarna. Jag tror jag har gjort något mer än hälften. Linnea som sitter med i programnämnden berättade att det var så oerhört drygt, för varje gång hon skulle ta upp saker hon visste klassen som helhet tyckte, hon pratar ju med oss + årskursråd osv, så togs det ingen hänsyn till det därför att svarsfrekvensen på dessa utvärderingar har varit för lågt. Vi har inte kommit över 50% en enda gång. Jag gjorde utvärderingen och har gjort reklam för den på fb tillsammans med några andra. Förhoppningsvis klarar vi spärren denna gång.

Dagen bjuder på fyra timmar infektionssjukdomar och vaccination häst, något jag tror kan bli superspännande! Vi får se hur mör jag är ikväll.

Kommentera

Publiceras ej