Efterlängtat roligt

0kommentarer

Nu har jag renskrivit färdigt om råttor och möss och tänker därmed fira med något som alltid får mig på gott humör. Strax skall jag avslöja det, vill få passa på att skriva om en annan sak först. Jag, Madde och Hector har suttit några timmar och knåpat på lekar till Dss-middagen, och en av utmaningarna vi ville ha var djurljud. För bästa resultat vill ju sådana personer som jag helst få klippa lite i de ljudklipp man lyckas ladda ner för att få en lagom mängd ljud utan störande biljud, exempelvis unge som skriker i bakgrunden, papperskorg som faller omkull och så vidare. Fick tips om ett program som finns online som gör just det. Man behöver inte ladda ner någonting utan laddar upp sitt ljudspår i mp3-format och väljer vad man ska ha kvar av det. Sedan klickar man på cut och vips så är det färdigt. Det heter Cut MP3 Online. Nu vet ni om ni någonsin har ett behov av detta.

Okej, åter till roliga saker! Arkimedes från Svärdet i stenen! Ååååh jag skrattar alltid när jag tittar på det här klippet. När han andas in i ett försök att samla sig och sedan fortsätter skratta... Underbart! Helt underbart!

Kommentera

Publiceras ej